Jak pokonać strach przed ludźmi ?

Zażyj kojącej natury

Czy jest coś, na co możesz patrzeć, aby poczuć się lepiej? Często bywa, że jest to natura. Chmury, woda, drzewa. Jeśli nie masz przyrody w pobliżu, poszukaj pięknych zdjęć w internecie.

Przyznanie się do strachu

Jak pokonać strach przed ludźmi ?

Pogódź się z tym, że strach będzie Ci towarzyszył i może pojawić się w sytuacjach, kiedy podejmujesz się działań, które są dla Ciebie czymś całkowicie nowym lub wymagają wyjścia poza Twoją strefę komfortu. Jest coś nieprzyjemnego i niepokojącego, gdy wyruszasz na „nieznane terytorium” bez żadnej gwarancji, że Ci się to przedsięwzięcie powiedzie i odniesiesz sukces. Nie dopuszczaj do tego, aby to przeszkadzało Ci w zdobywaniu świata i nauce nowych rzeczy.

Próba zapanowania nad strachem

Gdy przyznasz się przed sobą, że się boisz, opanuj swój strach i zamień go w swojego sprzymierzeńca. Daj sobie moment, aby w zaakceptować emocje, które przez Ciebie przepływają. Zdaj sobie z nich sprawę, jednak nie dopuść do tego, aby Cię ograniczały i sprawiły, że staniesz się całkowicie bezradna.

Opowiadaj przesadnie o swoim strachu

To sposób, który naprawdę może pomóc. Opowiedz komuś, czego się boisz, nie oszczędzaj dramatycznych słów i emocji. Powtórz to przynajmniej 3 razy, za każdym razem wyolbrzymiając historię. Zobaczysz, że w końcu to wszystko zwyczajnie wyda Ci się zabawne.

Obejrzyj film

Poczujesz się lżej, jeśli przez jakiś czas nie będziesz analizować tego, co czujesz. Pozwoli Ci na to obejrzenie filmu, który pomoże Ci się zrelaksować.

Ćwicz fizycznie

Jazda na rowerze, trucht dookoła osiedla, wyjście na basen, sporty siłowe, wyrywanie chwastów w ogródku. Każdy wysiłek jest dobry na stres i depresję, ponieważ podnosi poziom dopaminy i serotoniny w mózgu.

Strach to iluzja

Im częściej dopuszczamy do sytuacji, aby nasz umysł studiował, malował różne negatywne wyobrażenia tym bardziej sprawiamy, że zaczynamy wyolbrzymiać sytuację co znacznie zwiększa w nas strach. Zaczyna nas ona paraliżować i widzimy rzeczy w sposób bardziej skomplikowany niż są one w rzeczywistości.

Przejmij kontrolę nad lękiem

Zmierz się ze swoim strachem starając się wciąż robić co najmniej jedną rzecz, której się obawiasz, bez względu na to, jak banalne mogą być działania jakie podejmiesz. Badania wykazują, że wielokrotne wystawianie się na sytuacje, których się boimy obniża naszą reakcję psychologiczną na te zdarzenia. Sprawia, że jesteśmy w stanie łatwiej sobie z nimi poradzić lub nawet zupełnie pokonać lęk i nigdy więcej go nie odczuwać.

Określ swoje największe lęki

Nazwij dokładnie, czego się boisz i czemu właściwie się tego boisz. Zapytaj sama siebie, czy moje obawy są rzeczywiście realistyczne i czy mają rację bytu, biorąc pod uwagę sytuację, w które teraz jesteś? Zrozumienie źródeł i przyczyn naszych obaw pomaga nam zrozumieć, co tak naprawdę czujemy i skąd się to bierze.

Lecz się śmiechem

Śmiech poprawia odporność, Śmiech powoduje, że słabiej odczuwasz ból, leczy rany, pozwala poczuć się bezpiecznie i szczęśliwie. Jeśli zaczniesz lękowi śmiać się w nos, przestanie cię za niego wodzić.

Użyj mantr

Doskonale działają buddyjskie mantry typu: „Mogę być wypełniona miłującą dobrocią”, „Mogę być szczęśliwa i zdrowa”, „Mogę doświadczyć obfitości”.

Odwróć swoją uwagę

Żeby nie doprowadzić do powstania spirali czarnych myśli, zajmij się czymś. Dobrze, żeby była to czynność mechaniczna, ale angażująca cię.

Pogadaj z ludźmi, którzy pokonali swoje strachy

Przygotuj się do rozmowy z kimś, kto w danej chwili lub dawniej robił rzeczy podobne do tych, które Ty chcesz zrobić, jednak obawiasz się, że sobie nie poradzisz. Śmiało pytaj, czy również doświadczał lęku i czy bał się podczas ich wykonywania, a jeżeli tak, jak sobie z nim radził i co mu pomagało.

Pokochaj swój strach

Zobrazuj to, czego się boisz. Jak postrzegasz swój strach? Jako bestię z obnażonymi kłami? A może jest czarną plamą bez twarzy? Przypomina opuszczony, pokryty mgłą las? Ustaw strach obok siebie i napisz do niego jak do przyjaciela. Pomyśl o tym, że to jest odrębny od ciebie byt, który też ma wolę życia.

Uświadom sobie, że strach wystąpił

W sytuacji gdy tylko poczujesz strach, zaakceptuj, że wystąpił i że jest to całkowicie normalne – bać się i mieć wątpliwości co do słuszności swoich działań. Strach po prostu występuje w sytuacji gdy spotykasz się z czymś nowym, bądź gdy w Twoim życiu pojawiają się jakieś przeszkody czy też trudne momenty.

Nie zapominaj o oddechu

Jeśli skupisz się na opanowaniu swojego oddechu, licząc głębokie wdechy i wydechy, wyciszysz gonitwę umysłu, która wzmacnia twój niepokój.

Gadzi mózg

W bardzo prostej części naszego mózgu, w ciele migdałowatym, pojawia się strach, jako jedna z najbardziej naturalnych emocji. Płaty czołowe oraz inne części mózgu wprowadzają logikę do naszego myślenia. W chwilach niepokoju warto się do niej odwołać. Gdy zaczniesz się czegoś bać, pomyśl trzeźwo o realnych zagrożeniach, które tak naprawdę nie istnieją, bo są wytworem Twojej wyobraźni, co wynika z lęków.

zamów wróżbę jak zamówić moją wróżbę