Jak opanować złość wobec dziecka ?

Zmiana otoczenia

Jeśli coś cię zdenerwowało w pracy lub w mieszkaniu, zrób sobie krótką chwilę odpoczynku. Wyjdź na przechadzkę. Obejdź dom dookoła. Pooddychaj rześkim powietrzem. Gdy już wrócisz twój mózg będzie wyciszony, ciało mniej spięte. Zyskasz obiektywniejszą perspektywę problemu, z którym musisz się zmierzyć.

Wizualizuj

Jak opanować złość wobec dziecka ?

W nerwowej chwili, gdy ciężko ci poskromić myśli i podjąć właściwą decyzję, musisz na chwilę usiąść i zwizualizować sobie swoje miejsce „szczęśliwości”. Zastanów się nad miejscem, które cię relaksuje, odpręża. Czy pamiętasz te dźwięki, zapachy, krajobrazy? Przywołaj ten obraz w głowie. W ten sposób zrelaksujesz ciało i mózg, uregulujesz oddech. Zdobędziesz jasność myślenia.

Kontrola oddechu

Jeśli skupimy się na oddychaniu, generując spokojne, kontrolowane oddechy, nasze ciało i mózg się rozluźnią. Najważniejsze jest oddychanie. Możesz nawet w głowie nadawać mu rytm: wdech – wydech. Jeśli możesz, komfortowo usiądź, pozwól szyi i ramionom w pełni się zrelaksować. Oddychaj mocno przez nos, wydychaj powietrze przez usta. Zwróć uwagę na unoszący się brzuch.

Poczucie humoru

Jeśli znajdujesz się w frustrującej sytuacji, np. stoisz w zatorze drogowym, i myślisz, że gniew i złość biorą nad tobą górę, rozejrzyj się dookoła. Odszukaj coś, co skieruje Twoje emocje na inny tor, pozwoli ci się odprężyć, pośmiać.

Opisz swoje frustracje

Opowiedz o swoich emocjach komuś zaufanemu: przyjacielowi, mężowi, partnerce. Zdarza się, że wykrzyczenie tego, co nas boli, dotyka, jest sprawdzonym wyjściem na zyskanie wewnętrznego spokoju. Nie zapominaj tylko, że nie chodzi tutaj o „wylanie złości” na kogoś, na wyładowaniu emocji na nim, lecz o odszukanie odpowiedniego słuchacza, który wysłucha naszych żali.

Powtarzanie mantr

Powtarzanie relaksującej frazy może pomóc w trudnych sytuacjach. Trzeba mówić je na głos lub szeptem. Zobaczysz, że po jakimś czasie twoje samopoczucie wzrośnie w znacznym stopniu. Musisz sobie wypracować spis takich wyrażeń w notatniku w komórce i zaglądać do nich w denerwujących momentach.

Ćwiczenia fizyczne

Siedzenie w miejscu i wyolbrzymianie kłopotów nie ułatwia w ich wyjaśnieniu. Wprost odwrotnie, potrafi wytworzyć w nas coraz mocniejszy niepokój i nerwowość. Joga, banalne, rozciągające ćwiczenia, a poza tym taniec są w stanie udzielić pomocy w uwolnieniu napięcia wewnątrz nas.

Znajdź źródło Twojego gniewu

Jeśli regularne dojazdy do pracy powodują, że czujesz zdenerwowanie i jesteś zestresowana, postaraj się pojechać inną drogą lub szybciej wychodzić do pracy. Jeśli ktoś z kim pracujesz jest głośny i dużo mówiący, przynieś do pracy słuchawki i słuchaj muzyki. Zwyczajnie rozpoznaj źródło złości i frustracji, a potem znajdź rozwiązanie, które pozwoli ci zredukować to napięcie.

Spróbuj zmienić perspektywę

Przypadki wielkiego stresu są w stanie wypaczyć twoje widzenie rzeczywistości. Czasem warto przyhamować, nabrać dystansu. Spróbować spojrzeć na dany problem z innej perspektywy. Takie przyjrzenie się kłopotowi z różnorakich punktów widzenia, może prowadzić do intrygujących i nieoczekiwanych konkluzji.

Pomoc specjalisty

Rozmowa z wykwalifikowanym psychologiem potrafi pomóc w zlokalizowaniu przyczyny irytacji i frustracji, a także w stworzeniu lepszych sposobów radzenia sobie z nimi. Często naprawdę warto powierzyć swoje zaufanie ekspertowi.

zamów wróżbę jak zamówić moją wróżbę